~ sOaLan-soaLan yang mEriMaskaN! ~


Hai korang!;)
sihat na?lama dah rasanya tak post kat entri ni..walaupun just beberapa hari..hihi...sebelum masuk tajuk ni,korang perasan tak??

Blog Dila Dah Jadi Comeeelll Sikit Dari yang dulu..kan3??:p


hehe...sehari suntuk duk main-main ngan blog nih...takde kerja buat-buat ada kerja..huhu...ops!!lari tajuk pulak...huhu...ok!soalan-soalan yang orang duk biasa tanya la kan...manusia la yang suka tanya soalan-soalan ni...tak kira la tua ke,muda ke,..suka sangat tanya soalan ni..tanya sekali takpe je...tapi kalu tiap-tiap kali buka je cerita,haa..naik serabut otak ni haaa...huhu...


~ bila baby tengah membesar....Bila budak ni nak besarnye ha?
~ bila dah besar,dah habis SPM....Bila nak masuk Universiti?
~ bila dah masuk universiti tanya pulak...Bila nak habis belajornye??
~ bila dah habis belajar....still tanya macam-macam lagi....Bila ko nak keje?
~ bila dah keje....Ehem..bila nak kahwin?
~ bila dah kahwin....bila nak ada anak??
~ bila dah ada anak...bila nak dapat yang kedua pulak??(anak ok,bukan isteri..huhu)
~ bila dah ada anak ramai..bila nak dapat cucunye??nantikan tak sempat pulak nak merasa ye....




adoooiii la sayang eh...soalan-soalan ni kadang-kadang boleh buat orang suka..kadang-kadang boleh buat orang rimas dan sedih..tambah-tambah bab kahwin dan nak dapat anak tu...bukan ape...soalan ni boleh je kita nak tanya..tapi sekali sekala jela ye...jangan lak tanya setiap kali borak..ada tu sampai setiap bulannye tanya...kalau tiap-tiap masa nak tanya,memang rimas la otak orang tu...sampai nak tido pun teringat-ingat kan...

bukan pe tau..sebab ada ramai dah yang mengadu kat dila..as friend..diorang cakap...aku rimas la! bila aku baru je habis study,orang duk tanya,bila nak masuk U cepat-cepat?bila aku dah masuk U dan suka hati la nak masuk diploma dulu ke atau ijazah terus,orang duk tanya pulak,asal tak ambik ijazah terus je?bila nak habis belajar kalu camtu....korang...ilmu tu kita belajar lama-lama pun takpe..lagi elok..kalu nak masuk ijazah pun elok jugak..tapi biar la orang tu buat keputusan sendiri ok...pastu tanya pulak bila nak keje..bila nak kahwin dan ada anak...haa...kahwin dan ada anak...soalan ni kadang-kadang naik angin jugak la kan kalu tanya banyak kali...erm...

bab-bab kahwin dan ada anak ni tak perlu la kita tanya banyak kali tau...bukan ape..soal ni qada' dan qadar dah tentukan...kalau jodoh dia awal,dia akan kahwin awal..kalu jodoh dia lambat,redha jela..ada hikmah disebalik tu...dan bila nak ada anak tu...jangan tanya banyak kali..sebab orang yang dah kahwin tu mana la tahu dia nak ada anak bila...semua tu rezeki dari Allah...Allah yang tetapkan bila dan bila..just boleh tawakkal,usaha dan doa je..Allah tahu bila yang terbaik dia akan bagi...jangan la pulak kita duk buat andaian macam-macam pulak...ouh..mungkin sebab dia....bla bla bla....JANGAN!jangan cakap camtu ye...tak elok...huhu...sampaikan ada orang cakap dia malu nak berdepan dengan kawan-kawan dia sebab dah beberapa tahun kahwin tak dapat anak dan orang sekeliling asyik tanya...kesian dia tau...perkara-perkara kat atas ni orang akan umumkan bila dia dapat...macam dia akan umumkan bila nak habis belajar dah,dah dapat keje,dah nak kahwin,dah dapat anak dan dapat cicit...kita just tunggu berita dan jangan sangka dan tanya selalu ok....

so...jangan rimaskan orang...tengok dan selesaikan perkara berkaitan dengan kita dulu ok...;)


P/S : takde kaitan dengan siapa-siapa ye...


Salam Sayang....



3 comments:

  1. xpe..kot yg dorg tnya tu jd doa ke..jgn srabut2..insyaALLAH.nt ad la rzqii..=)

    ReplyDelete
  2. betul tuh..ciksu adalah salah seorang dari nya..memang terasa dila bila org asyik tanya...sampai ciksu dah kene migraine sebb byk fikir..doc kata ciksu stress...

    tahun lepas stress sampai tekanan drah rendah..

    ReplyDelete
  3. @qasehnya rania : stress smpai tekanan rendah?huhu...mmg soalan2 ni buat kita selalu teringat kan,tambah2 bila nk tido mlm2...mesti teringt..huhu...tp ciksu dh ada anak kan?gambar baby tu?

    ReplyDelete

~ dAh hAbis bAca daH??tiNggaLkaN koMen ye...TQ;)