~ some pictures in Jordan~

Bismillahirrahmanirrahim....
slm syg dari si gadis desa..=) post kali ni not about me but about Jordan....erm..
dh 2 bulan lebih dila tinggal kt Jordan ni...not bad...boleh la tahan dgn keadaan dia...
mula2 dtg sini cuaca panas lg..tp msuk bulan 11 ni cuaca mulai sejuk..dh msuk musim sjuk...
rumah dila ni nak kata sejuk xsgt...sbb rumah kami berada di bwah skali n ada tembok..so angin xberapa nk smpai kt rmh kami...
tapi bila keluar je rumah,tersangat la sejuk...huhu...baju kena pakai berlapis2 n pakai baju sejuk..n musim sjuk ni membuatkan dila rasa mls sgt2 nk ikut suami g klas,,,huhu...
selama 2 bulan ni dh ada beberapa tempat yg suami bwk dila jalan2...kt sini xde pape sgt,tp yg best dpt tgk tempat2 bersejarah pada zaman nabi n tempat2 peperangan...tp xleh nk cite bnyk sbb baru 2 3 tempat yg kami pergi...entri kali ni dila tunjuk dulu keadaan kt amman iaitu tempat teater orang2 zaman dahulu n Jordan Museum...jom tgk!=)



Tapi sebelum itu dila nk tunjuk camne tempat diorang  berniaga....

~ha..camni la tempat diorang meniaga..banyak je baju..tp kebanyakannya baju2 bundle~







ok...jom g tempat teater n muzium=)




~ ini la pintu masuk ke muzium..nk masuk kena bayar,tp murah je sbb student=) ~


~ hihi...siap peluk lg patung ni..patung ala2 pak guard..hehe..~



~ takutnya dila tgk patung2 tanpa mata ni..hehe...ini antara koleksi pakaian2 tradisional diorang ~






~ this is coral ~













~ hehe..sibuk jgk nk bergambar ngn patung2 ni..:P ~

~ ini ukiran pada batu..cantikkan? pandai diorang ukir ~

~ haa..ini pulak tempat orang menonton teater orang2 dahulu...tinggi...~


~ kat atas ni ada 1 pentas tau..dibuat drpd kayu...atas ni la org berlakon teater.sory..xambik la plk gambar yg dekat..huhu~




ok...itu sahaja dulu gambar kt jordan museum n tempat teater..nnti dila tunjuk kt karak pulak ye...daa...=)