ikan bilis 3 rasa..





assalamualaikum;-)

hari ni masak pe untuk berbuka?dila pun masih blurr lagi nih nak masak pe..kat dapur ada ayam je..busy dari tadi tengok buku resepi masakan ayam..last2 xtahu jugak nak masak pe..haha...ouh ye!semalam berbuka disebabkan nak main masak ringkas je,dila just masak daging kandar dan ikan bilis 3 rasa..gambar daging kandar xsempat lak nak ambik,..ikan bilis je sempat snap sebab nak bagi akak tengok..dia nak cuba wat;-)

resepi ni tersangatla mudah aih..main campak2 je dila ni..xsangka lak leh sedap dimakan ngan nasi panas..puji diri nampak!hehe..kenapa 3 rasa?sebab lepas goreng ikan bilis tu,dila masukkan bwang besar dan lada merah..masukkan kicap manis,sos tomato dan sos cili..3 sos tu yang panggil 3 rasa..manis,pedas,masam..sedap uollls!hehe..


selamat berbuka!nak masak sebelum 'ulya bangun..ayam masak pe ek?masih blurr!


Salam Sayang...

selamat berpuasa semua!;-)









Alhamdulillah,kita berjumpa lagi bulan ramadhan tahun ni..puasa ke tidak hari ni?hehe..ok,,puasa kali ni dila,suami dan baby 'ulya puasa kat rumah nilai..dila baru je sampai nilai 2 hari lepas..rumah pun xhabis kemas lagi,bersepah..maklum ler tinggal kat suami,jadi orang bujang ler dia..hehe..dan sekarang dah boleh start berblog balik dan blogwalking sebab internet dah ada!yei!xbosan sikit time 'ulya tido..hehe


puasa korang camne hari ni?menu ape berbuka kali ni?dila still xtahu lagi nak masak pe..nanti jap g baru fikir dan gitahu ye..hee..ouh ye!sahur tadi dila xyah kunci alarm dah..sebab 'ulya yang tolong kejutkan seawal kul4!huhu..bangun2 pastu xtido dah dia sampai la kul7 pagi..teman mama dan papa dia sahur..duk diam je sambil tengok orang makan nasi dan tengok tv..good girl:-)



budak busuk di pagi hari..bangun2 je senyum;-)


dan terawih semalam dila wat ngan suami je kat rumah..sebab hajat nak bawak ulya sekali g masjid,tapi dia xtido awal la pulak..kalu tido leh je bawak sebab dia bangun tido xnangis pun..susah nak nangis budak ni..nangis nak susu je..tu pun kejap2 je nangis..so solat la berimamkan suami kat rumah..jemaah jugak tuh kan?hehe..pastu lepas je terawih terus mengadap biskut raya yang beli hari tu..sedap tau..rasa coklat dan kuaci..xraya lagi dah beli..beli bukan untuk raya,tapi untuk makan malam2 lepas terawih..malam konfem lapar sebab menyusu badan kan..raya beli yang lain la biskut..huhu


 biskut perisa coklat..sedap!


yang ni lak dia blend kuaci dalam tu..rangup sangat2! makan xsedar diri!hehe


ok la..selamat memasak untuk berbuka puasa hari ni ye..menu tu leh la kongsi ngan dila..boleh dila belajar masakan baru ngan korang;-) selamat berbuka puasa!;-)




Salam Sayang...