~ jodoh adalah cermin dirimu sendiri??





berkenan dengan satu kenyataan kat facebook..mengatakan...
:
:
:
♥Jodohmu adalah cermin dirimu sendiri ... ;)**

betul tu...sebab bila difikir balik, dila jadi gelak sorang2....mana taknye..perangai suami dila sebijik macam perangai dila dulu2 dan sekarang....gelak sorang2 bila teringat perangai tu... :D antara yang samanye macam cara dia study..sorang2 tanpa diganggu...nakal dan macam budak2..yang ni sampai sekarang perangai kitorang camni..hehe...dan lain2..korang??tengok la nanti ye.. :)

so....dinasihatkan kepada anda....


  ... <3 Bila ingin mendapatkan yang baik .. jadikan dirimu Baik .. <3
  .. <3 Bila ingin mendapatkan yang Solehah .. jadikan dirimu Soleh .. <3
.. <3 Bila ingin mendapatkan Imam yg baik .. jadilah Makmum yang baik pula .. <3
  .. <3 Jangan terlalu sibuk menuntut .. tapi jadilah apa yang kau tuntut... <3

... <3 Barangsiapa menikah, maka ia telah melengkapi separuh dari agamanya...
Dan hendaklah ia bertaqwa kepada Allah dalam memelihara yang separuhnya lagi.. <3
-[Hadist Riwayat Thabrani dan Hakim]-

Salam Sayang...

~ doodle for my sister (^_^) ~





hari ni tiba2 rasa ngada2 lak nak lukis doodle guna excel...cuba punye la lama....akhirnya jadi macam kat atas tu..huhu...jadi la tu kan?? untuk wedding my sister :D

save guna paint tak jadi la..tak tahu kenapa jadi kecil..guna power point jadi la pulak...ngada2 tul la...huhu...



Salam Sayang...

~ my sis!selamat pengantin baru!

sumber-google :D



hari ni pagi2 lagi telepon rumah..mak yang angkat..."mak,ramai ke orang datang?ada orang lagi la tu?akak cantik tak??hiasan bilik?ok tak majlis tu??'' adoi...banyak kan soalan dila tanya mak..nak buat camne..excited akak kahwin hari ni..kul 10.30 pagi tadi...dila lak jauh di perantauan..tak boleh tengok!huuu... :c

sape yang tak suka tengok orang kawin?sila angkat kaki..hehe... mesti la suka kan..tambah2 adik beradik sendiri..but akak?kan dila dah kawin..dila langkah bendul ek?eh,mana ada langkah bendul!tersepak je bendul tu...haha...gelak jahat...   ala..jodoh kan kat tangan Tuhan..jadi tak kisah la dila kahwin dulu ke dia kahwin dulu..asal bahagia sudah..dan diorang ni dah kenal dan jatuh cinta lama dah..ce teka berapa tahun bertahan sampai hari ni?? jap nak kira..hehe... about 8 tahun!! oh my god!lamanye!memang setia dan sweet diorang ni..akak dila jenis kadang2 sweet kadang2 marah...biasa la perempuan ..cik abang dia lak jenis suka memujuk..nasib ko dapat camtu.. :D

sebelum diorang kahwin dila banyak kali mimpi tau...mimpi balik rumah...seminggu lak tu!lama la tu..tapi mimpi hanya mimpi...huhu... :(

anyway...selamat pengantin baru dear...semoga kekal dan bahagia hingga ke akhir hayat...semoga menjadi isteri dan suami yang soleh..dan dikurniakan cahaya mata yang ramai2..hehe..tak sabar nak tengo gambar nikah dia malam ni atau esok.. ;)

nasib tak jadi balik,kalau tak, tak dapat ler cik abang dila g exam hari ni...exam mengejut..



Salam Sayang...

~ Segmen : Suaikenal | Taaruf | Ice-breaking ~




segmen yang kedua di jemput oleh tuan penganjurya sendiri..tq ye :D

kena perkenalkan diri la...eh,yela..dah nama segmen suaikenal..huhu..

nama penuh : fardhila fawwazy bt abdullah...tu la nama famous saya.. :D

D.O.B : 30/9/1989

sek rendah : sek keb mentuan kat binjai kelantan

sek menengah : smu (a) maahad muhammadi perempuan kota bharu..

universiti : pernah masuk kolej matrikulasi perlis dalam bidang akaun selama 3 bulan,lepas tu lari sebab serabut duk situ..hihihi..tapi  keesokan lari dari matrik tu dapat daftar ke universiti sultan zainal abidin( unisza) selama 3 tahun dalam bidang diploma usuluddin...memang hati tenang sangat2 ambik kos ni..sesuai ngan jiwa dila kot...lepas tu dapat sambung belajar kat universiti sains islam malaysia (usim) untuk 4 tahun dalam bidang ijazah quran sunnah....fuh!nak dekat 7 tahun kena belajar...kalah master..penat kot...huhu :') sebab tu pandang universiti macam rumah sendiri dah.... :D dan sebab tu bila kawan duk mengadu penat kena belajar 4 tahun,sekarang baru 1 tahun,dila wat derk je dengan aduan tu..sabar ler syg..jangan marah na..hehe..

kerjaya?? takde lagi..just suri rumah sepenuh masa dulu buat masa 1 tahun ni...bulan 8 ni sambung lagi belajar kat usim tu..ada baki 3 tahun lagi...bila fikir2 balik,bagus gak dila extend jap dan jadi suri rumah 1 tahun..sebab??sebab terasa seronoknye jadi suri rumah sepenuh masa..layan keperluan suami,makan minum..lepas ni dah belajar balik konfem akan banyak asignment,exam...tak boleh dah jadi wife sepenuh masa...kerja?lagi la sibuk...huhu...nanti korang kahwin akan rasa tau bahagia melayan keperluan suami sepenuh masa... kenapa kawin awal?22 tahun awal ek?hihi...sebab dah terjatuh cinta..bila dah mula jatuh cinta elok cepatkan pernikahan kan..bercinta lepas kahwin la banyak2..pahala pun dapat... :D

dah la..panjang taaruf dila..kalau tak kenal lagi tak tahu la..merepek lak malam2 ni...ops!sini baru kul12 malam..nak tido dah...korang dah 6 pagi kan?bangun!tak leh tido dah..hehe..gudmorning ;)

nak tag puan is la join... ;)


Salam Sayang...

~ jom jadi geng KAMI BLOGGER MALAYSIA ~




Sebelum tido join segmen dulu la...kali ni ditag oleh adik zierah.. :) nak join klik banner ek..

kite asal dari kelantan..

tak tahu la nak tag sape..sebab nampak macam dah ramai follower kite join segmen ni..so kita dengan perintah duli2 mewajibkan semua pembaca kite join segmen ni...hehe.. :D

wassalam... <3


Salam Sayang...

~ wordless wednesday ...bilik tidur tercantik! ~
















Salam Sayang...

~ adnan sempit 2 best! ;) ~


sekarang baru kul 12.30 kat sini..kalau malaysia dah pukul 6.30 pagi..beza 6 jam..lama tu...hehe..lepas isyak tadi syok sangat2 tengok wayang adnan sempit ngan cik abang...layan cite sambil makan nasi... ;)

makan nasi kat wayang??boleh ker??boleh la..apa lak tak boleh...kat sini nak makan ape pun boleh depan wayang...tak payah bayar puuuunnnn....siap leh buka lampu lagi..wayang dalam rumah der...hehe :P

cite adnan sempit 2 ni memang kelakar..tak sah kalu sam berlakon tak lawak..dengan muka comel dia yang selamba buat lawak tu,konfem korang gelak2 bila tengok..tadi tengok sambil makan nasi pun duk gelak2...nasib tak tersembur nasi tu... :D

nak tengok?download ler..kite pun tak reti nak wat sebab cik abang yag downloadkan..huhu..kat laman web syok.com...cite pe je mesti cepat dia keluar..tak yah beli tiket wayang..jimat... :D

ok la..tu je nak cakap..err..ke kita yang lambat tengok cite ni??biasa ler..selalu naik ketapi.. :p



Salam Sayang...

~ segmen : lets be friend by sandra ~





dijemput dan di tag oleh budak comel hana.. ;) meh ler join ramai2..boleh kita kenal2..mana tahu dari kenal kat alam maya ni leh jadi kenal kat luar pulak...leh jumpa2 nanti..tambah2 yang 1 negeri ngan saya ni,kelantan..hehe.... jom! :D

nama : nak panggil kaisara pun takpe,dila pun takpe..nevermind...

umur : alamak!ni yang malu ni..dah tua kan..huhu...22 years 6 month...

5 perkara yang paling digemari :
... :tup <3 buat handmade card,kraft terutamanya quilling!
.. :tup <3 memasak
.. :tup <3 makan banyak2 tapi tak gemuk2.. :(
.. :tup <3 sakat kawan2..yang selalu jadi mangsa cik abang.. :D
.. :tup <3 baca buku motivasi, love dan animasi...like3! :D


nak tag kawan baru ;)



Salam Sayang...

~ rindu..serindu rindunyaaaa.......~






tajuk tu macam lagu jiwang zaman dulu kan?rinduuuuu....rindu serindu rindunyaaaaa...oooooo....dah!jangan nyanyi!nanti tak pasal2 hujan! huhu... :D

gambar kat atas tu gambar anak2 buah kite...rindu sangat2 ngan diorang! uish..dah berapa lama tak jumpa..nak dekat 6 7 bulan dah...huhu..mana tak rindu..memang rapat sangat2 ngan diorang ni..dari perut kakak lagi kite duk main2 ngan dia..kan leh rasa bayi menendang..bila dia tendang kite mula la cakap kat akak nak tengok dan rasa..memang rasa dan nampak bentuk kaki tendang tu!wah!tak sabarnye nak rasa sendiri ... :P


ok..nama saya adib aiman..just call aiman..(tolong perkenalkan diri dia).. ;) saya dah masuk 4 tahun tau..dah g sekolah tadika dah..saya rajin study..kalau boleh tiap2 hari saya nak g sekolah..hehe.. :P hobi saya??kacau cik la!haha... :r

adoii..aiman ni memang ler..pantang ada cik la kat tepi konfem dia kacau..dia gigit tangan la,tarik telinga la..pukul cik la la..cik la kena dera!waaa!!huhu..tapi best...bila suka gaduh dengan dia,bila duk jauh memang terasa rindu!macam anak dan mak dah ni.. :D



yang lagi comel ni pulak....nama saya adib amnan..adik kepada aiman...comel tak saya??hehe...saya dah 1 tahun 4 bulan...hobi??suka gelak...pantang orang senyum depan saya saya terus gelak..haha...(terlebih gumbira).. :P

amnan ni memang camtu..asyik gelak je kerja dia..sape2 tension boleh ler duk tepi dia..konfem hilang tension...memang suka gelak..tak lawak pun dia gelak..hehe...dulu dia tembam sangat2.sekarang dah kurus dah sikit sebab asyik demam..aii..suka gelak pun demam jugak kamu ye..kesian.huhu..bawah ni video dia gelak..masa ni tak sampai 1 tahun lagi... :D


video


yang laaagi tembam ni muaz...nik mohd muaz mua'fi..mua'fi tu sempena hari raya sebab lahir dekat raya...maksudnya bermaafan...apela abang kite ni..huhu..ni baru anak abang...tadi anak akak...abang ni kahwin 3 tahun baru dapat rezeki anak tau...jadi konfem anak ni disayangi dengan sepenuh hatinya..hehe...muka dia macam kak ipar kite...

tahu tak,tak sampai 3 bulan lagi tak jumpa dia hari tu dah tembam dah...eee...rasa nak cubit2 je pipi dia ni..sempat jumpa 1 bulan je...huhu 


3 jela anak buah kite...anak kite??tunggu ye..doa2 la ada rezeki jap g....aminnn... :D


Salam Sayang...