~ jodoh adalah cermin dirimu sendiri??





berkenan dengan satu kenyataan kat facebook..mengatakan...
:
:
:
♥Jodohmu adalah cermin dirimu sendiri ... ;)**

betul tu...sebab bila difikir balik, dila jadi gelak sorang2....mana taknye..perangai suami dila sebijik macam perangai dila dulu2 dan sekarang....gelak sorang2 bila teringat perangai tu... :D antara yang samanye macam cara dia study..sorang2 tanpa diganggu...nakal dan macam budak2..yang ni sampai sekarang perangai kitorang camni..hehe...dan lain2..korang??tengok la nanti ye.. :)

so....dinasihatkan kepada anda....


  ... <3 Bila ingin mendapatkan yang baik .. jadikan dirimu Baik .. <3
  .. <3 Bila ingin mendapatkan yang Solehah .. jadikan dirimu Soleh .. <3
.. <3 Bila ingin mendapatkan Imam yg baik .. jadilah Makmum yang baik pula .. <3
  .. <3 Jangan terlalu sibuk menuntut .. tapi jadilah apa yang kau tuntut... <3

... <3 Barangsiapa menikah, maka ia telah melengkapi separuh dari agamanya...
Dan hendaklah ia bertaqwa kepada Allah dalam memelihara yang separuhnya lagi.. <3
-[Hadist Riwayat Thabrani dan Hakim]-

Salam Sayang...

6 comments:

  1. itu sudah janji Allah. perempuan baik utk lelaki baik. so, kite adalah pasangan kite. be the best. ;)

    ReplyDelete
  2. lebih baik 'MENJADI' dari 'MENCARI' , kan ? hehe . sebab tue laa sekarang tengah usaha untuk ubah diri nie . harap2 leh dapat jodoh yang baik . lau umur 18 x terlalu awal dah kan nak fikir sal jodoh ? hehe .

    ReplyDelete
  3. betui tu... hohohoho (^___^)
    nak cari yang soleh, kena jadi solehah (^__^)

    ReplyDelete

~ dAh hAbis bAca daH??tiNggaLkaN koMen ye...TQ;)