ikan bilis 3 rasa..





assalamualaikum;-)

hari ni masak pe untuk berbuka?dila pun masih blurr lagi nih nak masak pe..kat dapur ada ayam je..busy dari tadi tengok buku resepi masakan ayam..last2 xtahu jugak nak masak pe..haha...ouh ye!semalam berbuka disebabkan nak main masak ringkas je,dila just masak daging kandar dan ikan bilis 3 rasa..gambar daging kandar xsempat lak nak ambik,..ikan bilis je sempat snap sebab nak bagi akak tengok..dia nak cuba wat;-)

resepi ni tersangatla mudah aih..main campak2 je dila ni..xsangka lak leh sedap dimakan ngan nasi panas..puji diri nampak!hehe..kenapa 3 rasa?sebab lepas goreng ikan bilis tu,dila masukkan bwang besar dan lada merah..masukkan kicap manis,sos tomato dan sos cili..3 sos tu yang panggil 3 rasa..manis,pedas,masam..sedap uollls!hehe..


selamat berbuka!nak masak sebelum 'ulya bangun..ayam masak pe ek?masih blurr!


Salam Sayang...

6 comments:

  1. akk selalu jgk buat kalau dah jemu lauk2 bersantan.. tp xde la bubuh sos pun..hehe

    ReplyDelete
  2. wlupun cuma ikan bilis tp terliur la deqla tgk.. huhuhu...

    ReplyDelete
  3. ikan kecik pun ade 3 rase ehhh. hehe.

    ReplyDelete
  4. biasa2 pun kalo makan dgn nasi panas pun sodap jugak.. heee~~

    ReplyDelete

~ dAh hAbis bAca daH??tiNggaLkaN koMen ye...TQ;)