~ aqabah,gua lut dan wadi rum~


bila dah cerita pasal perjalanan pertama, kena la cerita perjalanan yang kedua kan..tak tengok lagi?klik sni..:) perjalanan yang kedua memang memenatkan dan letih..tapi tak boleh dibandingkan dengan perjalanan yang ketiga,laaaagi perit dan memenatkan!huhu...tapi last2 best jugak..yela..bila lagi nak tengok tempat bersejarah kat tempat orang dan tengok ciptaan Tuhan yang awesome ni..ahh!jom tengok gambar terus sambil saya terjemah :P gambar banyak..ni yang pilih2 je..kang loading lambat lak..huhu..


 kitorang g berdua je..kira honeymoon la tu..so no disturb disturb ok..hehe ( bahasa mat saleh celup)

 perjalanan kedua ni kitorang g tengok gua nabi lut dulu..selepas bala menimpa kaumnya,gua ni la nabi lut tinggal..ni pemandangan dari atas..

 tengah matahari panas terik kitorang naik tangga ni..sebab gua atas bukit..tahu tak, dila kira tangga ni ada 268 semuanya..penat2..tapi bila dah turun rasa kejap je..

 model gua..huahuahua..ni la gua tu..baru je nak masuk nampak kelawar berkeliaran dalam tu..ohh tidak!! takut nak masuk..so tak masuk..jenguk camtu je..takde pape pun dalam tu..gelap..


 tak boleh terbang ke nak turun??malasnya turun tangga tinggi..gayat!


 bukit tinggi sebelah kanan la gua tu..

 pandangan dalam keta..on the way nak balik dah..nak g aqabah lak..

 tengok! semuanya gunung ganang bukit bukau perjalanan kami..jordan macam ni la..banyak bukit..kat tepi2 tu ada la sekor dua unta..kesian diorang panas2..bukit pun tengok dah makin hitam..tak jadi koko pasir dah.. cik abang pulak dengan hepinya bawak laju sebab takde kete..hee


ok..sekarang kat aqabah lak..kitorang tido kat sni semalaman..petang abang g snowkeling..ejaan mengarut..hehe..malam g lepak2 beli barang murah..tak sah kalu g aqabah dila tak beli coklat dan kacang..makanan famous kat situ..ala,,macam langkawi ler..pastu pagi2 tu kitorang g cari jam kawan kirim..jam lain dicari,jam lain yang jumpa..jam yang diidam2kan dila dari dulu!apa lagi,cepat2 la cik abang beli..lepas tu saya tersenyum kegembiraan macam kerang busuk...hehe

tak kisah la jenama ape pun,yang penting ada tukar2 tali dan muka..pernah nampak kan?

tenangnye bila tengok pantai..(kat aqabah)


last sekali kitorang g wadi rum..perjalanan sebelum balik rumah..wadi rum ni kawasan perkampungan..wadi maksudnya lembah..bayaran masuk sebenar 35 jd = rm175,tapi kitorang tawar2 dapat 25 jd = rm125..mahal kan..kat sini semua mahal,xde murah..huhu..tapi pakej ni kitorang naik kereta dia,kereta yang mampu naik atas padang pasir..dan menjelajah ke 3 perhentian..

sambungan...



Salam Sayang...

1 comment:

  1. Sweetnyeee ! nanti na honeymoon kat sini lah jugak . haha tetibe

    ReplyDelete

~ dAh hAbis bAca daH??tiNggaLkaN koMen ye...TQ;)