Saturday 19 May 2012

~ baru ku tahu di sana masih ramai ~

Salam pagi ahad...harap semuanya sihat2 belaka...

Tadi duk jenguk2 blog mama mia..nak tengok sape yang dah sertai segmen terbaru mama...dila petang2 sikit dila leh join sebab sekarang ada kerja sikit..ok mama? :)

tapi bila duk jenguk blog mama..dila jumpa 1 blog yg ada blogger ttc journey..baca baca dan baca..hati tiba2 jadi sedih dan bersimpati..jumpa blogger yang senasib dengan dila..baru tahu sana masih ramai yang semuanya inginkan zuriat tapi belum tiba masanya..dan rasa rendah diri sangat2 sebab tahap kesabaran diorang lagi tinggi dari dila! Ada yang tunggu 1 tahun lbih..ada yang 3 4 tahun..respect dengan diorang sebab tak putus asa dan usaha dengan kesabaran tinggi yang diorang ada...me??

dila pun usaha dan tawakkal kepada Dia..usaha kerohanian yang paling banyak sebab sini susah nak buat perjumpaan doktor..ubat pun susah..xpe..tunggu malaysia nanti..tapi hati mana tak sedih kan bila orang asyik tanya..bila asyik tanya dan kawan2 dah nak jadi mama,tahap kesabaran makin turun..tapi boleh kawal lagi..cuma sekarang nak duk diam2 kat rumah..tenangkan fikiran dan tinggikan kesabaran..fikir benda lain..dan banyakkan bercakap dengan Tuhan..itu lebih baik..kan?

Tunggu tunggu dan tunggu...saya percaya Allah akan berikan yang terbaik..kalau ada alhamdulillah..kalau xde, xpe..belum tiba masanya..for ttc blogger, i will follow u..untuk menjadi sabar seperti anda! for my friends,please dont ask me again..duk diam2!

13 comments:

  1. Assalamualaikum....wah dah berubah rupa blog nie...ingat salah blog tadi....
    terapi yang baik dila...bertemu yang senasib mmg byk beri kekuatan...tak keseorangan rupanya kita dlm menghadapi kemelut yg sama...
    ya...betul tu kat malaysia byk kemudahan...nnt balik cuba ya...mama pasti ada sinar menanti....
    senyum sikit....wah...baru comel..tak nak rungsing2 tau sbb nnt mengganggu hormon..tak elok tau.........

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm..dila ubah bog jd simple..tenang tgk..hihi.ahah mama..xkeseorgn rupenye dila..jmpa yg senasib mmg bnyk bg dila ksbaran..klu diorg leh sbar,dila pun blh..kn..tq mama..dh snyum dh baca komen2 sni..pemberi smgt..;)

      Delete
  2. pasti ada hikmah di sebalik nya.. sabar ye dila dan ucapan tahniah buat blogger ttc tu atas kesabarannya.. nanti bila Dia nak bagi terimalah c kembar yg comel buat penyeri :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq kak citra..insyaAllah Dia akn bg..kembar?amin2!:D

      Delete
  3. saya pun kawen hampir 10 bulan baru dapat pregnant kan raid syahmi..selama tu, kalau ada yg tanya, saya memang cakap tgh pregnant lah ni..lama2 org pun bosan nak tanya..yelah, ckp pregnant tp perut dok besar tu jugak, hehehe

    ReplyDelete
  4. insyaallah yea dila... ada nanti.. =)

    ReplyDelete
  5. same lah kite. sabor jelah kan. Allah knows the best. ;)

    ReplyDelete
  6. Allah dah sediakan yang terbaik untuk akak ^__^

    ReplyDelete
  7. alam kaisara.. sedih cik nad dok bce entry kaisara kali nie.. takpe.. sabar n terus berusaha.. dnt wrry ok.. ada rzkinye nnti..n myb tuhan nk bg kaisara ngn aiman honeymoon dlu n rse idop b2 dlu lama2 kan?? insyaAllah.. satu ari t akan dpt gak..

    ReplyDelete
  8. saya pon dah 2 tahun kawin tp x de rezeki lagi..tp kami happy je dan tak nak ambil pusing apa orang nak kata.Sampai orang kata saya mandul pon ada jugak..saya buat tak tau je.sbb rezeki tu, Allah sahaja yang mengetahui apa yang terbaik untuk kita kan

    ReplyDelete

~ dAh hAbis bAca daH??tiNggaLkaN koMen ye...TQ;)