Pencuri!



Ape yang korang buat kalau rumah dimasuki pencuri?mesti trauma dan tak leh duk diam kan?huhu..rumah kite kat malaysia dah 3x masuk pencuri...3x ok!eee...rasa geram sangat2 ngan pencuri tu..still xdapat tangkap...tapi rasanye kanak2 kot sebab benda yang diorang ambik tu ada yang tak munasabah kot..barang yang hilang 1st duit rm100 dan hp yang rosak..2nd butang baju yang berwarna emas..padahal warna je emas..hihi..3rd duit rm50..kunci kereta ngan kad bank xambik lak..nampak sangat ko xcerdik dan still budak..kan?ketiga2 ni berlaku bulan pose tahun lepas..3x dalam bulan yang sama..dasyat...

Yang lagi dasyat masa duk hostel u..pencuri tu masuk dalam bilik..time kitorang tengah tido..rasa kena pukau sebab tengah study n borak n bangun2 dah tertido..takkan tengah borak boleh tertido kan..haiyoo!habis la dia nampak kite tido..nasib xbuat pape..sanggup diorang pecahkan cermin tingkap nak masuk hostel...huhu

Yang terbaru ni kes pencuri kat jordan ni..ingat negara arab xde kes pecah rumah ni..ada jugak..ni pun hidup kena hati2..dah banyak rumah kena pecah dan barang berharga hilang..yang terbaru rumah kawan rapat kita yang dah kawin..tengah syok2 diorang berjalan beli barang,tiba2 tuan rumah telepon nak jumpa...tuan rumah gitahu sape ada kat rumah sebab pintu rumah terbuka...apa lagi..cepat2 la dia balik..nasib dia baik..Allah nak pelihara rumah tu dan nak tunjuk sape pencuri tu..kawan kite masuk rumah dan cek barang hilang...masuk bilik tengok barang baju bersepah...berpaling dari belakang,tengok belakang pintu...tahu apa ada??someone menyorok belakang pintu siap tutup badan ngan kain pelikat dan selendang!uish!!menakutkan..huhu.dua2 duk kelit mata...pandang....abang ada orang!tu je dia mampu cakap..yela..tengah berdebar kan..huhu...pencuri tu budak umur16 tahun..jiran sendiri...nangis dan terketar2 orang dapat tangkap dia. .polis cepat giler tangkap..1 hari dah siap nak wat perbicaraan..polis malaysia?xpayah la..kata nak ronda depan rumah kite..nak cari orang tu..dah setahun tak jadi pe pun..bukan semua polis..tapi camtu la...huhu..

So..nak pesan kat sini..jom kita sama2 jaga rumah kita dan yang penting jaga diri kite..risau sebab sekarang manusia ramai ikut nafsu nak duit je kerja...yang penting keselamatan kita..cek rumah kalau dah kena pecah..risau kot2 pencuri menyorok dan bawak pisau..kat sini bawak diri je..ok..

Mode : tengah berjaga2 bila cik abang takde kat rumah..siap letak parang kat tepi katil...:p


10 comments:

  1. umah sy penah kena pecah masuk.. tp masa tu mak dah letak alarm rm2 kat tepi pintu.. dia cabut lari lah sebelum sempat masuk..

    ReplyDelete
  2. bahaya tu.. ish2x..
    kak.. jaga diri elok2x ye :)
    risau pulak tengok akak sorang2x tu..

    ReplyDelete
  3. belum ada pengalaman rumah kena pecah..harap dijauhkanlah dari perkara macam ni..

    ReplyDelete
  4. mintak simpang la umah kena pecah masuk...kalau tekena mau trauma tu

    ReplyDelete
  5. jaga diri dila... umah mai pun skang bimbang jugak ni.. budak2 muda asyik lrpak depan umah ni..nk g kelas make sure semua barang berharga simpan tmpat selamat..memang rase sangat menyusahkan tapi langkan berjaga2 kan

    kawasan umah kita ni mmg bahaya sket.. ade je kawan kite kene acu pisau budak mintak duit.. mai pernah kene tapi dia sepak2 kita.. balas balik..hehehe.. hati2 ye!! :)

    ReplyDelete
  6. umh sewe mase bujang dah kene 1x..laptop ilang..duit ilang..

    umh kat pahang tu da byk kali kene..dan paling byk ilang barang CM le..hm..henpon..duit..sekarang ni sgt fobia..

    ReplyDelete
  7. huhuhu... bahaya tol....
    kena lebih hati.... kalau boleh minta siapa2 teman awak... taklah sorang2 kat rumah tu...

    ReplyDelete
  8. haishhh. bahayanya dila. seramm la kalau kes mencuri nie. klu dye ambk brg je xpe. takot klu dye apa2 kan kita je. >.<

    Dila jaga dri ya ! Huisshhh. Parang kot.. Ngee :DD

    ReplyDelete
  9. bahaya kan dila... kak is pun xsangka kat sana pun ada kes

    moga berhati2 selalu dan diperlihara Allah hendaknya.. amin

    ReplyDelete
  10. bahaya... hati2 la selalu... huiii....

    ReplyDelete

~ dAh hAbis bAca daH??tiNggaLkaN koMen ye...TQ;)