~berubah~




berubah...tahu tak,setiap orang akan ada perubahan dari hidup dia..tak kisah la berubah jadi makin baik,atau makin jahat,makin sombong atau makin baik, makin berubah pendirian atau apa-apa perubahan la,..cuba tengok diri kita setiap hari atau setiap bulan,setiap tahun..ada perubahan tak? like me..saya pun mudah berubah...berubah nakal kepada tak nakal lepas kawin..berubah pendirian setiap masa..kejap nak tu,kejap tak nak...berubah citarasa..kejap nak blog ni nampak camtu,kejap nak nampak camni..dan sekarang..saya juga berubah dari segi pengurusan masa dan diri...supaya jadi lebih baik..itu yang penting..yela,,sape yang nak diri dia jadi jahat kan..:)


saya pun tengah ubahkan diri saya ni..dulu waktu study..bangun awal2 pagi tapi kena tido lewat malam siapkan assignment...bila dah terbiasa,tubuh ni automatik akan tido lambat,tido pagi dan jadi burung hantu!huhu...bila kahwin,jadi suri rumah sepenuh masa,bangun awal,lepas sediakan sarapan cik abang nak g kelas,hantar depan pintu,lepas tu automatik tido balik..dhuha pun buat sejam sebelum zohor...lewat..teruk2..mengantuk disebabkan tak boleh tido malam...mata xkan mengantuk sampai subuh..mungkin dah banyak tido pagi n tengahari kot..teruk kan saya??=_=..tapi kerja rumah tetap buat dan masak sebelum abang balik..camtu la bila duk sorang2 kat rumah..tapi sekarang??saya pun pelik dengan diri ni..

dua tiga hari ni automatik badan saya berubah! dah dua tiga hari saya akan terbangun tepat orang azan subuh..sebelum ni jam yang kejutkan..sekarang tak perlu jam..bangun2 kejut abang.solat dan terus tak tido..memang tak rasa nak tido pun..xngantuk..apa lagi..buat sarapan pukul 6 pagi...sebelum ni kul8!..huhu..hantar abang g kelas,pun tak tido..dhuha dah awal,pastu kemas rumah jap..kul 2 atau 3 petang  akan automatik tido...tu pun sekajap..kul4 bangun balik..malam lak kul11 dah ngantuk..terus tido...saya dah tak jadi burung hantu ke??yup!dah tak jadi!saya pun pelik..mungkin badan saya suruh berubah kot..penat ye jadi burung hantu!hehe...



tapi saya bersyukur sangat2...biarlah diri ni berubah jadi lebih baik..itu yang saya doakan...mungkin Dia pun nak saya berubah..berubah menjadi manusia baik,juga manusia normal bukan burung hantu..erk!sebelum ni tak normal ke +_+....kesihatan pun akan jadi lebih baik..bila cukup tido,otak pun cergas..kan,kan?hee..lepas tu bila dah ada anak,lagi la tak boleh asyik tido je...kena gak jaga anak tu..supaya anak pun tak jadi macam kita yang suka tido..huhu..tengok!saya dah start habit dah..suka fikir masa depan..tapi takpe la kan?ke tak boleh?=_=  jom berubah jom! mintak-mintak la perubahan ni akan still sampai bila-bila..jangan la separuh jalan sebab saya akan sambung belajar balik..jangan la!jangan!huhu +_+ pegang prinsip ni,pegang!


**hasil curian google**


entry ntah pape..tapi doakan saya ye..nak berubah!



Salam Sayang...

8 comments:

  1. macam same je ngan saya.. pernah terjadi cam nie.. siang tido, malam berjaga.. tp jadi normal sekejap bila balik kg, saya pulak yg tido awal dari org lain..

    ReplyDelete
  2. berubah jadi lebih baik kerana Allah, dan istiqamah lah juge. ;)

    ReplyDelete
  3. gudluck sis ! hihi

    Kena kawen cepat2 la nih . mane la tahu dpt berubah mcm sis . hahaha
    kite pun ske tido lmbt, malam plak kena study . aduii . tak sehat betul

    ReplyDelete
  4. dilaaa!!!hehehe..rindu2..lame ayu xblogging..maknenya lama xjumpe dila,hehehe...oo..selama ni burung antu la ek? Alhamdulillah, bagus la tu dah xjdi insomnia lg,hehehe...keep the good work dila!

    ReplyDelete
  5. berubahan yang baik la dila... ckj ni entah bila nak berubah... tak lama lagi dah nak start kelas.. huu..

    ReplyDelete
  6. betul2 kita kena selalu berubah.. tapi berubah jadi baiklah kan..

    ReplyDelete
  7. ayuh berubah ke arah lebih baik!!!!

    ReplyDelete
  8. berubah ke arah yg lebih baik..moh ler kita sm2 berubah :)

    ReplyDelete

~ dAh hAbis bAca daH??tiNggaLkaN koMen ye...TQ;)