~ tembikai gergasi! ~



hari ni dila g lambai2 tangan kat kawan2 yang g umrah tu..sedih..dah tinggal berapa orang dah kat sini..yang ramai g tadi pelajar lelaki, yang dah kahwin dan orang2 malaysia..pelajar perempuan takleh g sebab takde muhrim..dila doakan dila n family dan juga kawan2 blogger tercapai impian nak g ke sana jugak ye..amin;)

ok..cut the crap..lepas g hantar diorang naik bas petang tadi,kitorang terus balik..tak tahan panas sangat..dila lak puasa..dahaga air ler..dan bila puasa macam2 nak makan kan..tapi yang dila nak sangat jus tembikai campur air sirap..sedap..tambah2 dahaga ni..so kul7 suruh abang g beli tembikai...tembikai gergasi..dila je panggil camtu sebab memang besar sangat2..kat malaysia kecil tu pun tak larat dah nak angkat..ni besar lagiii la...huhu...


nampak macam panjang kan?ada yang jenis besar dan panjang..ada yang betul2 bulat besar..pandai pilih ke?dila tak tahu camne nak pilih..tapi abang nak beli dia suruh orang tu belah sikit nak try dulu..baru beli..manis... ;D


sekarang musim tembikai..so berlambak tepi2 pasar tu buah ni..semua besar2..geram tengok..harga ikut berat..tapi tak mahal pun..sebab musim dia kan..kitorang beli besar macam atas ni la..rm5..manis..leh makan seminggu kenyang..hehe..abang cakap ''kalau mak sayang datang ni,konfem nak beli dan terlopong..haha''..amboi! suka hati cakap mak kite camtu..report kat mak baru tahu..hehe :P nak bukti lagi?tengok gambar bawah ni..


besar tembikai ke besar orang yang pegang tu??haha..merepek aku ni..:P abaikan muka buruk dan busuk tu..tengok tembikai yang betul2 tak larat nak pegang..ngan budak umur 8 bulan gagah pegang budak lagi..cik abang angkat kejap je leh..lepas tu tukar tangan..hehe..ouh! buah belakang yang dicircle tu buah tembikai susu..warna oren kuning...pun besar dan manis..ni la pasar dan kedai kat kawasan kami..takde kedai lain..buka pintu g kedai ni..jemu..haha


jus tembikai yang dicampur air sirap dan ais..sedap! sejuk je minum...pukul7.45 terus buka puasa...lega...;)


**sekarang kul10 malam..malaysia kul3 pagi..kang tak pasai2 orang cakap eden merepek buka puasa pagi2 ni..huhu**


Salam Sayang...

17 comments:

  1. comel org yg tgh bawa tembikai tu...tentu tembikai tu sweet cam tuan yg beli....

    jus tembikai mmg sedap...tapi...........org tua2 sll pesan 'kita' tak boleh sll makan tembikai...hihihihi

    ReplyDelete
  2. Besarnyeeee....macamane diorang boleh dapat buah tembikai besar tu ye?.. ;p

    ReplyDelete
  3. cumillll lah org yg pegang tembikai besor tu. ;)

    ReplyDelete
  4. besarnye cik TEM tue??

    mtk skit air tu ly??hauss ni..

    ReplyDelete
  5. hehehe... ayat las tu yang kak is suka (^___^)

    ReplyDelete
  6. wahh tengok tembikai baru ayu teringat rasa lam dah xmakan ..hehe

    ReplyDelete
  7. muka dilla mcm budak2..hihi.. besar nya tembikai tu..pos satu kat dya lah..

    ReplyDelete
  8. besar tu bpe banyak dila makan?? oh, habis kan semua yea... heee~~

    ReplyDelete
  9. hahaha~ ye la sayang. naseb la dila bgtau, klu tak msti yg pelik dila bukak puasa pg2 buta kan. Ngee :DD

    ehhh~ ape nie. buah tembikai lg besar dr tuan? =P

    Nyummmyyy! Sedapnya jus tembikai tuh ! ^___*

    ReplyDelete
  10. pergggghh! bsar nye tembikai tu..hehhe.. tp die bukan bulat kan? tembikai die cam lonjong.. rse die manis tak?

    ReplyDelete
  11. wahhh jus tembikai campur sirap n ais nampakk sedapp la hehee

    ReplyDelete
  12. wah besor nyer dila!! pergghh sedapnyer! nak try juga la buat jus macam tu!

    ReplyDelete

~ dAh hAbis bAca daH??tiNggaLkaN koMen ye...TQ;)