susahnya nak cari!!



alahaiii...susahnya nak cari dua makanan ni kat kawasan nilai dan k.l...bukan mengidam tau..tapi 2 makanan ni dah jadi favourite dila sejak kecil lagi..petang2 masa tengah berlari2 riang di depan rumah i beli tau makanan ni..satu lagi lak selalu beli kat pasar pastu paksa mak masak..hehe..tapiii...bila dah duk nilai ni,xjumpa pun makanan ni...pernah jumpa sekali kat perak dan k.l..tapi xsedap langsung! ish!makanan pe tuuuu????haaa,tengok bawah ni..

:
:
:
:
:
:
:
:
:



yei! satay ikan! nyum2! :) sorry la gambar kabur..henpon ku murah je..sob sob..pernah makan tak satay ikan ni?? kuah yang warna merah pekat macam ni la dila cari..dan pedas! yang tu jadi sedap tu..satay pulak kena lembut gitu bila dimamam..pernah terjumpa pakcik jual kat pasar malam masjid jamik...tapi xsedap..satay keras ooo...3 pucuk rm1 kot..xingat..balik kelantan jugak puas hati..ada je pakcik sorang tu jual kat tepi pasar siti khadijah..still 4 pucuk rm1...sedap dan pedas! balik wajib beli :) makanan satu lagi pe??

:
:
:
:
:
:
:

 

pernah makan???? dila dan family panggil dia 'resit'..u all panggil pe??ada cakap panggil 'gemis'..yeke? ada tanya kawan dila..dia xpernah jumpa dan xpernah makan..sebab susah la cari kawasan ni..dan benda ni ada kat pasir pantai..bila musim dia la kan..dan k.l ni mana nak cari pantai..hehe..dulu tiap2 musim dia dila g pantai kutip pastu paksa mak masak goreng pedas2 ratah camtu je..dan balik kelantan hari tu terjumpa pakcik jual kat pasar..yang mentah..murah jeee..rm1 satu plastik..tahu 1 plastik banyak mana??ni haaa..


 

satu plastik dia bila dila letak dalam bekas dapat banyak ni!! bekas besar ni..bekas nata de coco..banyak tau! murah betul rm1..xtahu la musim dia ke tak masa tu..rasanya tak..tapi pandai pakcik ni cari..dan rezeki betul dapat makan hari tu..mak masakkan pedas2:)  tapi sekarang nak cari katne..sape suruh duk skodeng2 henpon terjumpa gambar ni..kan dah teringin nak makan..tapi bukan mengidam nak sangat tau..xdapat pun xpe..tapi kalu dapat lagi suka.hee :D


P/S : sape2 jumpa 2 makanan nih,sila gitahu dila cepat2 tau ^_^
 



Salam Sayang...

10 comments:

  1. sate ikan susah nak cari..ciksu pon dapat mkn last kat loq staq.lepas tu kat perlis..dah lama cari :)

    kat kl ada kat pasar malm.tp kuah dia biasa je.

    mcm kepah je

    ReplyDelete
  2. sate ikan!!! teringin nak balik ganu r...
    resit tu, kitorang panggil etok-etok.. sila sebut dengan slang ganu.. hehehe...

    ReplyDelete
  3. dilla sayang...satay ikan mmg feberet kami berdua..haha kalau balik kg je jumpa bnda ni..tu pun kena gi jalan2 kat pantai bachok..br dpt rasa..kalau beli..xhengat dunia dah...rm10 hengget mkn berdua je..hahah tamak haloba.. :)

    remis eh..k.wani jarang makan..sbb mmg susah jugak nk jumpa..tp kalau gi kedai..order lala je la..cuma m.sdara k.wani dulu2 slalu jugak bwk anak2 dia g kutip remis kt pntai.. tp semestinya 2 bnda ni mmg susah nk dpt..hihihihi kat sini la..jom2 balik kelate..

    ReplyDelete
  4. kat sabak bernam ni lum jumpa lagi sate ikan, tp klu REMIS tu mmg senang nak cari kat sini...

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. sate ikan kat area kl ni byk saila jmp org indon yg jual..huhu..mls nk beli.. :( tp sedap sgt rasanya..huhu..mknan yg no.2 tu saila suka jgk :D

    ReplyDelete
  7. saya suke sangat sate ikan..
    penah mengidam mase mengandung dulu..
    serius 3 tahun kat ganu pun x puas makan sate ikan ni ;p
    salam kenal dari saya:)

    ReplyDelete
  8. klu satay ikan tu senang la nk cari yg bawah tu mcm lala gak ker

    ReplyDelete
  9. sedap yer stay ikan...yg bawah 2 lala ker..

    ReplyDelete
  10. ada kt kuantan..

    ReplyDelete

~ dAh hAbis bAca daH??tiNggaLkaN koMen ye...TQ;)