~belajar jom!~

Assalamualaikum..;)

jom belajar bahasa jordan! Perkataan asas je ek..gitahu banyak2 nanti tak ingat pulak sebab saya sendiri pun xingat! Hihi..

* geddesh? : berapa?
* hai : ini
* wein? : mana?
* ma'alish : sorry..
* kef haalak : ape khabar
* tin tin : dua
* mu'allim : panggilan untuk semua jurujual..

Tu je yang saya ingat bahasa sini..hihi..teruk kan? Sebab saya xbercakap ngan orang arab pun..belajar ngan cik abang je..bnyak,tapi tak ingat..yang saya tahu arab fushah yang belajar dalam kamus tu je..senang xberbelit..huhu...

belajar resepi baru hari ini,ayam minang..sedap ;)

salam sayang,
11:04 pm..

11 comments:

  1. mualim juru jual?? huhu. mcm cekgu pulak.

    ReplyDelete
  2. jordan tu..first time ayu dgr..hehe

    ReplyDelete
  3. lain ye bahasenyer.. ingat sama jer ngan bahasa arab dok belaja dulu.. hehe..

    ReplyDelete
  4. salam kenal..:)

    best jugak dapat belajar bahasa lain ni..

    ReplyDelete
  5. lain sungguh ei..

    sy prg minang tp tak reti masak minang pun..

    ReplyDelete
  6. ada lebih kurang bhsa arab jugak kan? kef haalak @ kaifa haluka...hehe

    ReplyDelete
  7. dya pun mcm ayu..first time dgr

    ReplyDelete
  8. untung nye belajar bahasa arab ni... senang nak berkomunikasi masa buat umrah dan haji kan....

    nanti bila dah siap... harap dila sudi kongsi resepi ayam minang yer...
    first time dengar ayam minang ni... :)

    ReplyDelete
  9. bahasa jordan lain ke ngan arabic?

    ReplyDelete
  10. wah belajar bahasa baru ni hikhik

    ReplyDelete
  11. salam perkenalan...di terjah dr blog iess....thanks for the share...dulu ada kawan ngnorg jordan....tp xtaw ckp...ckp english jew....

    ReplyDelete

~ dAh hAbis bAca daH??tiNggaLkaN koMen ye...TQ;)