Udang masak merah berempah



Hari ni cik abang dah dapat lepaskan kempunan dia nak makan udang..sebab memang lama sangat2 dah tak makan..kat sini susah nak dapat udang...ni pun beli kat amman yang perjalanan ambik masa 2 jam..huhu...mahal lak tu...so dapat beli sikit je...takpela abang...sikit je lagi nak balik malaysia ye... :)

10 comments:

  1. Masak udang ni kna buang kulit ke x?konfius...tgk ada org buangn ada x...ni first time msak...huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhu ade udang yang takkyah buang , ade yang kene buang.udang mcam2 jenis..udang amman sy xtaw udang ape.kih3.

      sserrioussslyyy sedappp tengoknye..balek malaysia boleh le makan udang selalu.

      sekarang ikan dah mahal la..

      Delete
  2. bestnya :D x yah buang kulit.. depends la.. tp lg sedap kalo x buang kulit :)

    ReplyDelete
  3. dila..mama datang nie..ikut aroma sambal udang dila masak...
    mama xbuang kulit kalau masak ..baru cantik bila hidang nnt.tapi masa nak makan nnt..jgnlah makan sekali kulit..hihihi..yang pasti kena belah belakang buang urat hitam tu...
    Dila dh nk blk Malaysia?....selamat pulang....like..

    ReplyDelete
  4. dila..ayu pun lama dah xmakan udang,huhuhu...xnak kasi sket?

    "sikit je lg nak balik malaysia"??? erk, dila bukn kat malaysia ke skang? knp ayu baru tahu? uwaaa...

    ReplyDelete
  5. kalau saya kan..mana-mana je..he.yang penting sedap dimakan.he

    ReplyDelete
  6. sedpnya dila~ nyummmyy! hee ^^

    **dua2 pon boley je. x buang pon xpe. buang pon xpe. hee. asalkn boley d mkn :DD

    ReplyDelete
  7. waaaa...sedapnyer... kami buat udang masak lemak je aitu
    erm..tak payah buang..sebab kulit dia tu yang maniskan masakan..kalo buang kulit, rase len skit.. pas ni masak ngan kulit2

    pastu se lagi, kulit udang tu boleh mengurangkan kolestrol.. :)

    ReplyDelete
  8. Bese udang ni buang kple je.sbb klu buang kulit,nnt udang tu kecut time msk.my sis la ckp.sbb ari my bogelkn udng bl nk msk.hihi.br ni tgk mak mertua msk udng galah msk lmak cili api pun x buang kulit.tp klu mls nk kupas udang time mkn,buang je la kulit tu.bkn msuk perut org len pun kn..hihi...

    ReplyDelete

~ dAh hAbis bAca daH??tiNggaLkaN koMen ye...TQ;)