~ sambal sotong pedas menyengat! ~




uiii....lama xmakan sotong..kat sini jarang ada seafood..so bila g aqabah hari tu jumpa sotong apa lagi...beli la...walaupun agak mahal,tapi nak makan punya pasal tak kira dah...nak tunggu balik malaysia tunggu 4 bulan lagi ler.,,lama tuuuu...huhu....

sotong2...masakan yang paling suka ialah sambal...buat pedas2 konfem tambah nasi 2 pinggan... ;) lepas ni try buat rendang sotong lak..sedappppp.... :D

nak resepi? klik sini..blog masakan saya... sweetkitchen... <3


Salam Sayang...

12 comments:

  1. sudah terliur ni.. mang sambal sotong terbaik kan.. =)

    ReplyDelete
  2. nampak sedap... tp sy tak makan peas... huhuu...
    biasanya bila sy buat memang sy akan kurangkan pedas... ;)

    p/s : sy paling suka makan bahagian kepala sotong tu... tu paling sedap...

    ReplyDelete
  3. huhuhu.. sodap eh lak ai.. lama xmkn smbal sotong camni..

    ReplyDelete
  4. nampak lazat sungguh sambal sotong tu..lama tak buat sambal sotong :)

    ReplyDelete
  5. kak is ( dah bertukaq jadi 'kakak' dah.. setelah merasakan ukhwah bersama kamu dili... keh3 ) xsuka makan pedas... hohohoho

    selama berkenalan d alam belog, kak is xpernah melawat dapur sweet kamu tu... nanti kak is melawat ye (^___^)

    ReplyDelete
  6. sedapnya ! nampak menyelerakan laa. huu. >.<

    **baru je td makan tom yam sotong. tp sambal sotong lg sdap ! trus rasa lapar lg. ngee :DD

    ReplyDelete
  7. wahhh...sedappp..kalau tau kirim skit hr tu..bape dinar ni dila?

    ReplyDelete
  8. sedap..bila pedas lagi sedap..haha

    ReplyDelete

~ dAh hAbis bAca daH??tiNggaLkaN koMen ye...TQ;)