~ susahnya takde air =_=



korang pernah rasa takde air kat rumah?susahnya takde air kan...dulu masa sekolah pernah je banyak kali takde air kat rumah..tapi rumah guna perigi..takde air pun sebab rosak enjin..so angkut air berat2 dalam baldi pun takpe asal leh guna air...ni kat sini guna tangki...so air takde dalam tangki takleh nak wat pape dah!huhu :(

kat jordan ni tak sama macam kat malaysia...mesir pun tak macam ni..jordan kekurangan air..air setiap 1 rumah terhad dalam tangki just 2 meter untuk 1 minggu...kalau habis maka habisla air tu..kena tunggu hari air naik la..macam rumah dila air naik hari khamis...sekarang dari semalam takde air...so tunggu 3 hari la lagi..huhu.. susahnya...=_=

penggunaan air kat sini memang terhad..buka pili air nak basuh pinggan just ciput je..buka macam xbuka..jimat kan...bagi sape2 yang pandai guna air takdela selalu habis..rumah dila ni jarang air habis..kecuali sebab banyak kerja yang menggunakan air..macam minggu lepas hari jumaat banyak guna wat basuh baju,basuh dapur dan basuh pinggan main masak2...semalam terus takde air..so kena sabar tunggu hari khamis..dugaan2.... :(

so sayangilah air anda ye...jimat cermat la ye...



Salam Sayang...




14 comments:

  1. btol3.. susah kalo tak ada air.. huhu U.U

    ReplyDelete
  2. laa..sampai begitu sekali kat Jordan yaa...cian Dila..kalau takde air mmg susah nak buat kerja..tambahan lagi kalau ada anak kecil...Syukur kat Malaysia air selalu ada.Alhamdulillah

    ReplyDelete
  3. oo..kat sana mcm tu ye..ssh jugak...hujan emas di negeri org..hujanb batu di negeri sendiri ye dak...dl masa dok hostel sll la takde air..bgun kol 4-5am nak mandi g sek..sbb kan nnt berrebut2 dgn member2 hostel...

    ReplyDelete
  4. betul.takda air semua kerja tergendala... rimas tak mandi pun boleh jd stress gak.hehe..

    ReplyDelete
  5. alala sabar ye dila.. dila buat apa kat jordan tu.. sambung belajar ea

    ReplyDelete
  6. mmg susah bila xde air..pernah merasa....nk berak tp xde air..hadoi! darurat!
    pnh jg berpengalaman xde air n xde elektrik!

    ReplyDelete
  7. wah.. dugaan juga ea.. kenan berjimat cermat la ni..

    ReplyDelete
  8. call jba antar tong air la xD

    ReplyDelete
  9. air sangat behargakan... kadang2 bila air terlalu meriah, kita guna tanpa sedar ada pembaziran (^___^)

    ReplyDelete
  10. memang susah kalau tak ada air..

    ReplyDelete
  11. owh susah ye kalau mcm 2..
    kat mesia ni kalau basuh pinggan pun bukak air laju2..insaf jap

    ReplyDelete

~ dAh hAbis bAca daH??tiNggaLkaN koMen ye...TQ;)