~ gambar dari kelas memasak (^_^) ~






ok..hari sabtu baru ni 25 hb 2 kelas kedua dila belajar memasak dari kak ima...seronok sangat2 sebab dapat tambah resepi baru dan belajar masakan yang kita tak pernah buat pun..hari ni baru sempat post gambar..huhu...

gambar kari daging kat atas tu masakan dila..dila bawak sekali ngan roti jala g rumah kak ima untuk makan sekali ngan kawan2..diorang cakap lulus,sedap..hehe...untuk resepi kari dan roti jala dila letak dalam blog 1 lagi..KLIK SINI...blog ni baru lagi..saja buat..nanti senang dila nak rujuk balik resepi dah belajar...^_^

menu yang kami belajar hari tu ialah nasi beriani, ayam masak beriani ala pakistan,kek coklat kukus dan kek coklat bakar..nyum2..sedap!;)


~ nasi beriani ~

~ ini la lauk ayam beriani ala pakistan~

kek pulak macam-macam rupa kek ada sebab macam-macam jadi kitorang masak..ada yang tsunami,ada yang bergunung api.hehe..biasa la,kali pertama buat^_^
~ nampak sedap x??hehe..ni kek kumpulan dila buat..walaupun dilanda tsunami (terbelah 2 sbb kukus lama) ,namun sedap sgt2 bila makan..kek kukus yang moist! dan topping kitorang mendapat tempat pertama sebab paling sedap:) ~
~ kek gunung berapi kumpulan ke2 ~

~kek kumpulan ketiga...cantik sebab bakar...saja jelous..hii~
~ ni kek kak ima buat untuk anak dia..kek coklat bakar moist dan berkrim~
~ roti jala dila bawak..hihi ~



Salam Sayang...

14 comments:

  1. yumm3 :D nmpak sedap aje tu.. hehe ^_^

    ReplyDelete
  2. kari daging tu menggoda la.. ayakkk!! lapo.. :(

    ReplyDelete
  3. wah..bnyk nye balajar masak..dh pndai msak la ye

    ReplyDelete
  4. wah3... kek tu paling suka.. nampak sedap.. :D

    ReplyDelete
  5. ololo..sedap.....

    dila pandai masak ek? nnt ape2 resipi leh tnya dila..ayu xpndai skit bab2 masak nih..lauk bujang pun lam lulus xlulus jep,hikhik:)

    ReplyDelete
  6. @adam hawa :
    hihi..lapor?meh sni,dila masak lbih ni..hihi

    ReplyDelete
  7. @saya disini :
    dila baru start masak..baru nak pandai..sebelum ni tak pandai..huhu

    ReplyDelete
  8. @ciksukaberangan:
    kek mana tu?semua kek sedap...hehe

    ReplyDelete
  9. @ayumi comot:
    dila lepas kawin baru lulus masak sikit2..sekarang pun tgh jd budak br bljr masak..hehe...ala ayu xkwin lg kan?nnti dh kwin pandai la masak..:)

    ReplyDelete
  10. ok makanan ni semua menyelerakan huwaaaaaaaaaa. nak sikit

    ReplyDelete

~ dAh hAbis bAca daH??tiNggaLkaN koMen ye...TQ;)