Friday 25 April 2014

Takut nak kahwin?risau si dia dah tak sayang kita lepas kahwin?

Assalamualaikum;)



Pernah kawan sekampus tanya saya camna nak tahu dia akan sayang kita sama macam dia sayang kita sekarang masa bercinta?takut pulak dia nak kahwin katanya..alamak! Kenapa saya kena jawab? Saya pun tengah usaha jadi yang terbaik untuk pasangan..hehe..maybe saya je kot yang dah kahwin dia kenal..erm..susah jugak soalan tu..camna nak jawab ye..untuk dia saya hanya jawab ringkas je hari tu..nak detail nah ini dia..

Kahwin la..dengan kahwin kita dah menyempurnakan separuh agama..jangan takut jangan bimbang tau..solat istikharah dan doa setiap hari moga pasangan kita sayang kita setiap hari sepanjang masa..kalau pasangan tiba2 jadi baran,marah xtentu pasal,cari lain,cuba kita selidik kekurangan kita..apa  yang perlu kita buat..redha dan cuba selesaikan dengan baik..bukan dengan lari dari masalah..berdepan dengan masalah dan selesaikan..


Lagi satu..camna sekarang kita tahu si dia sayang kita padahal kita xkahwin pun lagi dengan dia..dengan kata2 manis dia ke??please,jangan terpedaya dengan kata2 manis sebelum kahwin..manis bicaranya sebab cuba nak dapatkan kita..kasih sayang itu bukan dengan kata2 tapi dengan perbuatan yang menunjukkan kasih sayang..iaitu lepas kahwin..dengan kahwin kita boleh nampak susah payah pasangan cari duit untuk sara kita,bagi makan minum dan nafkah..bila dah kahwin dah kurang kata2 manis xpe! maybe dia terlalu sibuk dah xde masa dah nak pegang je henset meseg i love you i love u..macam xde kerja pulak kan..gitahu sekali sehari pun dah kira ok la kan..hehe

Dan jangan asyik meminta tapi selalulah memberi..maksudnya jangan asyik nak dia je bagi kasih sayang,tapi cuba la kita yang banyak memberi..xsalah pun:)

Ok ye..setakat itu dahulu ceramah kita hari ni..haha..saya pun budak baru belajar..kalau salah tolong tunjukkan:) selamat pengantin baru:D

2 comments:

  1. Tak perlu risau...klu nak org sayang kita .kita kena sayang dia lebih 100%. Sure allah bagi kita rewards tu.

    ReplyDelete
  2. Suka baca entry ni. Kalau free2, jenguk la blog saya yg baru nak menapak ni:) http://alamwellness.blogspot.com. Tq

    ReplyDelete

~ dAh hAbis bAca daH??tiNggaLkaN koMen ye...TQ;)