~ SalJi!! SalJi!! (^_*)





Dah lama rasa dila xupdate blog ni...seminggu lebih...sampai dah bersawang dah..huhu...bukan pe,dila kelmarin dulu hari selasa baru balik ke Jordan semula setelah penat bercuti kat Mesir tu...

masa duk kat mesir tu, kawan2 kat Jordan bagitahu yang salji dah turun sikit kat kawasan kitorang duduk...mu'tah...apa lagi, kecewa la suami dila sebab dia dah lama tunggu salji dari tahun lepas tak turun2...huhu...tup2 duk kat mesir baru turun...sampaikan kat mesir tu ada 1 kawasan yang orang duk cakap turun salji...suami nak sangat2 g...tapi jauh....tak dapat nak pergi...yang tinggal harapan semoga salji turun lagi bila kami balik jordan...

dan Alhamdulillah, 1 hari selepas kami balik rumah kat jordan ni, dengar macam bunyi hujan...sejuk sangat2...tambah2 kami dua orang ni tak sihat...dah selsema dan batuk2 balik dari mesir....bila kul10 pagi, suami duk jenguk kat luar, dia menjerit...salji!! hehe...ape lagi.....cepat2 la dila tengok...betul salji!! lebat! macam hujan....hehe...kawan pun telefon dila gitahu tengah main salji ke sebab dah tahu kami nak sangat2 rasa...dia pun cakap salji lagi lebat dari hari tu...macam tahu2 je dila balik...hehe

so,tercapai la hasrat suami nak main salji..macam kanak2 kan kitorang?hehe...tapi bila lagi nak rasa...lepas ni tak tahu dapat datang sini bila...yang penting best sangat2!! hehe....suami dila cepat2 suruh siap pakai baju tebal2 nak g makan kat luar dan main salji kat situ...selsema yang kuat tu dah tak peduli dah...janji dapat main..haha...buka2 je pintu rumah,salji penuh!! kawasan rumah dah jadi cantik,putih je....cantik ciptaan Tuhan...dan nikmat leh rasa...Thank u Allah bagi peluang untuk kami rasa....;)

P/S : hati2 main salji,sejuk dan jalan licin...kena salji tebal ni sakit muka2 dan bengkak kaki2 sejuk!huhu

~ kawasan dekat2 rumah kami ~
~ terserlah kegembiraan dia kan??hehe ~
~ xleh buka mata la,,angin salji kuat..huhu ~
~ depan rumah ~


Salam Sayang...

8 comments:

  1. salam..wah dila..seronoknya..teringin nak p tmpt bersalji tp xtaw bla..hrap2 bla dah mmpu nt boleh larh bercti ke tmpt2 idaman.hehe..insyaAllah..:)

    ReplyDelete
  2. wahhhh..seronoknya dapat maen salji...!! hihihi =.=

    ReplyDelete
  3. betul tu... main puas2...
    bila balik Msia nanti dah tak ada salji.... ;P
    rasa nak main salji jugak ehhh...

    ReplyDelete
  4. @nur chahaya : hihi...insyaAllah nur...ada rezeki leh nur plk dtg sni=)

    ReplyDelete
  5. @penjual reflesia : best2...tp 1 hr je salji...kjap je..huhu

    ReplyDelete
  6. @masz : hihi..kt mlysia dlm i-city ada salji...kihkih:P...

    ReplyDelete
  7. wow..bestya dapat main salji kan..cik assbenn dila teringin sgt2 kot,akhirnya dapt juga kan..

    ReplyDelete
  8. @qasehnya rania : hihi..th xpe ciksu....masa duk mesir tu kalut dia nak salji nak salji..hehe

    ReplyDelete

~ dAh hAbis bAca daH??tiNggaLkaN koMen ye...TQ;)