~ karipap oh karipap ~

Assalamualaikum....
haa...ni nak tunjuk skit bentuk karipap yg dila n kwn2 buat...hehe..ada yg jadi bentuk n ada x..hehe...
hr tu 28/11/2011, dila, k.sya n cik kak ifa try bljr wat karipap...gara2 dila yg teringin sgt nk mkn karipap...xth ler knp..bkn pregnant tau sbb tu xde rezeki lg,...huhu...bila duk sini mcm2 mknan mlysia dila nk mkn...teringat mlaysia la tuuuu..hehe...n bila dila teringin,mek sya n mek ifa ni semangat la nk tlg watkan...ouh!syg korg!hehe...

kitorg mmg xde skill nk buat sbnarnya,,but ttap nk bljr..leh wat goreng2 bila pagi2...suami pun blh mkn sblum g klas...untuk suami tersyg kami sanggup buat bnyk2 tau....

uishhh..nk buat karipap ni bkn senang cik kak eh..susah sgt2,...dh la dila mmg xde skill langsung dlm bab2 uli tepung ni..fail!!huhu...kami buat hbs 1 plastik gandum...xckup jgk..kna tambah skit gandum untuk adunan tu sbb adunan tu lembik plk...huhu...main hentam je kitorg wat...pandai x??hehe...ni dia gambar karipap yg tlh digoreng untuk abang tersayaang mkn sarapan....^_^

:
:
:
:
:
:

~ goreng lama2 skit,biar rangup..tp nampak mcm hangus je kan...hehe..~



sedap tau..sbb rangup...inti tu kitorg buat 1 kuali bsar sbb leh ckupkan untuk beberapa karipap..dlm 50 jgk kot kitorg buat sbb sorg2 blh bwk balik bnyk karipap...kitorg g buat kt rmh ifa....msak2 kt sana...mcm main msak2...hehe...tp puas hati gak jd...abang pun puji sedap..xsmpai 3 hr dh hbs dh..huhu...dila tlg canai nipis2 guna gelas,cik sya tlg kelim,cik ifa tlg lipat n goreng,...hehe...thanks untuk korg..dh puas hati dh pandai wat karipap...dh leh mkn,,,xteringin dh,.teringin benda lain plk...lalalaaaa...hehe...

2 comments:

  1. teringin karipap yer ..jom tgk cni..utk next time la ye...

    http://lobaksusue.blogspot.com/2011/10/karipap-oh-karipap.html

    ReplyDelete

~ dAh hAbis bAca daH??tiNggaLkaN koMen ye...TQ;)