Sunday 20 May 2012

~ segmen : imbau kenangan saat sah jadi miliknya ~




dijemput oleh mama mia untuk join segmen ni...best segmen ni..membuatkan kita teringat balik kenangan2 dulu kan.. :) nak join klik banner ye..mama mia,dila tak reti bab2 cerita ni..tapi dila cuba ye..hehe

kami berkenalan pada pertengahan tahun 2007..masa tu kami sama2 menuntut kat universiti yang sama..cuma berlainan kos..mula2 kenal pun tak..tapi cik suami curi2 pandang dan cuba sedaya upaya nak kenal..semalam baru korek rahsia camne dia dapat no tepon..susah..kesian dia..hehe..berkenalan akhirnya masing2 jatuh cinta pada akhir tahun 2007...banyak pengorbanan si dia untuk menambat hati si gadis ini..kami tak bercinta sakan macam orang lain..sms pun sekali seminggu..just untuk bertanya khabar..telepon dan jumpa?lagi la..1 2 x sbulan..walaupun banyak fitnah2 orang bercerita,kami masing2 pekakkan telinga..tapi kami bersyukur..itu yang membuatkan kami makin matang dan percintaan kami banyak selepas berkahwin..itu yang lagi menggembirakan kami..

tahun 2010..19 november 2010..kami mengambil keputusan untuk bertunang kerana si dia ingin melanjutkan pelajaran di jordan selama 2 tahun..bertunang dalam jarak yang jauh..si dia dah pergi jordan..hanya family je yang datang..buat just family..asalnya tarikh berkahwin selepas saya tamat belajar iaitu 4 tahun lagi..tapi jodoh di tangan Tuhan..tup2 si dia mahu bertunang just 1 tahun..

tanggal 1 september 2011..akhirnya kami diijabkabulkan..walaupun persiapan saya je yang banyak buat sebab si dia duk jauh,saya gembira..majlis yang simple dan tenang melihat segalanya berjalan dengan lancar...lepas je kahwin 23 hari,terus datang jordan menemani si dia belajar...saya?bulan 9 saya akan sambung bekhidmat sebagai pelajar dan isteri.. :) sekarang genap 8 bulan kami berkahwin..rasa semalam baru akad nikah.. ;)

** doakan kami sentiasa bahagia dan mendapat cahaya mata yang soleh solehah ye..nak jadi ibu yang muda dan pergi belajar agama sama2! ;) amin..**


Salam Sayang...

13 comments:

  1. sweetnya kisah awak..doakan awak dan suami sentiasa bahagia hingga akhir hayat dan dapat anak-anak yg soleh dan solehah..

    ReplyDelete
  2. sweet la dila ! Hee. moga dila bahagia n kekal till ngn En. Hubby ye ! Amin... :)


    **Wahhh. background blog nie dh bertukar ! ^___*
    Ingtkan salah masuk blog nie. Hee

    ReplyDelete
  3. semoga bahagia milik kalian selamanya...

    ReplyDelete
  4. Smoga Berbhagia selamanya.

    ReplyDelete
  5. semoga kebahagiaan milik kalian.amin

    kak, lepas ni akan jadi isteri dan pelajar. semoga berjaya. :)

    ReplyDelete
  6. amin.. amin... amin... sy doakan segala impian dila tercapai... :)

    ReplyDelete
  7. so sweet la dila... betul2 si suami tu berusaha nak dapatkan hati dila.. hehe...

    *p/s : blog dila berubah wajah.. terkezut + suka.. :)

    ReplyDelete
  8. yela... hampir sama ngan tarikh mell nikah.. hehe.. seusia la perkahwinan kita nie.. eceh... moga bahagia sampai ke syurga.. and di kurniakan zuriat yg soleh solehah...

    ReplyDelete
  9. sweet. hehe ;). semoga kekal. bagus laa kak x bercinta sakan. hehe. sebab selalunya yang bercinta sakan tue laa selalu putus di tengah jalan.

    ReplyDelete
  10. wah akhirnya dapat tau gak memori indah dila.. semoga berbahagia selalu dan cepat dapat anak yg soleh/soleha ya

    ReplyDelete
  11. salam perkenalan dari segmen yang sama..

    ReplyDelete
  12. dtg BW dari segmen yg same. hehe. moge bahagia selalu. ;)

    http://farizafairuz.blogspot.com/2012/05/segmen-imbau-kenangan-saat-sah-jadi.html

    ReplyDelete

~ dAh hAbis bAca daH??tiNggaLkaN koMen ye...TQ;)